Henkilötietojen tietosuojaseloste

Artami ry toimii rekisterinpitäjänä niille henkilötiedoille, joita keräämme jäsenistämme tai muista sellaisista rekisteröidyistä, joilla on toimintaamme muu asiallinen yhteys. Rekisterinpitäjänä olemme vastuussa näistä meille annetuista henkilötiedoista ja niiden käsittelystä. Keräämme henkilötietojasi vain niissä määrin, kuin tarvitsemme niitä ylläpitääksemme ja hoitaaksemme jäsensuhdettamme tai muuta niihin verrattavaa suhdettamme. Tässä tietosuojakäytännössä on käsitelty niitä periaatteita, joita noudatamme henkilötietoja käsitellessämme.

1. Rekisterinpitäjä

Postiosoite:
Untonkuja 14 As. 2
55100 Imatra

2. Yhteyshenkilö henkilötietojen käsittelyä koskevissa asioissa

Mirella Varis
Untonkuja 14 As. 2 55100 Imatra
mirella.varis@gmail.com

3. Henkilötietojen käyttötarkoitukset

Henkilötietoja käsitellään rekisteröidyn suostumuksen taikka seuran ja jäsenen välisen jäsensuhteen taikka muun asiallisen yhteyden perusteella seuraaviin tarkoituksiin:

• Jäsenyyksien ylläpito
  • Kilpailutoiminnan toteuttaminen (esim. pelaajasiirrot, ottelupöytäkirjat)
  • Vakuutustietojen välittäminen vakuutusyhtiölle
  • Sähköinen jäsenviestintä
  • Analysointi ja tilastointi

4. Käsiteltävät henkilötietojen ryhmät

Käsittelemme rekisteröidystä seuraavia käyttötarkoituksen kannalta tarpeellisia henkilötietoja tai henkilötietojen ryhmiä:

• yhteystiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet,
  • demografiatiedot, kuten ikä ja sukupuoli,
  • mahdolliset luvat ja suostumukset
  • jäsensuhdetta koskevat tiedot, kuten tieto vanhempainvastuunkantajasta
  • ottelutilastot, eli ottelutapahtumaan liittyvät tilastointitiedot
  • seuran ja henkilön kilpailutoimintaan liittyvät tiedot sekä muut rekisteröitävän suostumuksella kerätyt tiedot, kuten henkilön kuva

5. Tietolähteet

Henkilötietoja keräämme jäseneltä tai alle 18-vuotiaan jäsenen huoltajalta sähköpostitse, puhelimitse, lomakkeella tai muulla vastaavalla tavalla. Tietoja voidaan myös täydentää rekisterinkäsittelijän syöttäminä.

6. Tietojen säilytysaika

Säilytämme rekisteröidyn tietoja vain niin kauan kuin on tarpeen kohdassa 2 määriteltyjen tarkoitusten toteuttamiseksi kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti. Kun rekisteröidyn henkilötietojen käsittelyperuste on päättynyt, rekisteröidyn henkilötiedot poistetaan ja muutetaan sellaiseen muotoon, ettei tiedon kohde ole niistä enää tunnistettavissa.

Voimme kuitenkin olla velvoitettuja säilyttämään joitakin käyttäjän henkilötietoja noudattaaksemme kirjanpito- tai muuta pakottavaa lainsäädäntöä myös henkilötietojen käsittelyperusteen päättymisen jälkeen.

7. Henkilötietojen käsittelijät

Artami ry:n puheenjohtaja, johtokunnan jäsenet ja joukkueiden yhteyshenkilöt voivat käsitellä henkilötietoja.

8. Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei siirretä EU:n ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

9. Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Emme myy tai vuokraa rekisteröidyn henkilötietoja kolmansille osapuolille. Luovutamme tietoja kolmansille osapuolille vain toimivaltaisten viranomaisten tai muiden tahojen esittämien vaatimusten edellyttämällä, kulloinkin voimassaolevaan lainsäädäntöön perustuvalla, tavalla.

10. Rekisteröidyn oikeudet

Tietojen tarkastus- ja oikaisuoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on talletettu. Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteeseen:

Untonkuja 14 As. 2
55100 Imatra

tai sähköpostitse osoitteeseen mirella.varis@gmail.com

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia virheellisen tiedon korjaamista ilmoittamalla siitä kirjallisesti yllä olevaan postiosoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen.

Kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaan, etämyyntiin tai muuhun suoramarkkinointiin sekä mielipide- ja markkinatutkimukseen ilmoittamalla siitä kirjallisesti yllä olevaan postiosoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen.

Oikeus poistaa tiedot

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterinpitäjää poistamaan hänen tietonsa rekisterinpitäjän rekisteristä ilmoittamalla siitä kirjallisesti yllä olevaan postiosoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterinpitäjää siirtämään hänen tietonsa yleisesti käytössä olevassa siirtomuodossa toiseen järjestelmään. Oikeus koskee vain tietoja, jotka rekisteröity on itse toimittanut. Tietojen siirtopyynnöstä tulee ilmoittaa kirjallisesti yllä olevaan postiosoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen.

Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Rekisteröidyllä on aina oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle tavasta, jolla käsittelemme rekisteröidyn henkilötietoja. Valitus tehdään toimivaltaisen viranomaisen ohjeistamalla tavalla suoraan toimivaltaiselle viranomaiselle, joka Suomessa on tietosuojavaltuutettu.

11. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteriä koskevat manuaalinen tieto pidetään suojatuissa tiloissa. Digitaalisesti tiedot ovat palomuurein, salasanoin ja muiden teknisten keinojen avulla suojatuissa tietokannoissa.