Kotiturnauksen järjestäminen

Valmistelut

1. Katso otteluohjelma Torneopal tulospalvelusta

  • ottelujärjestystä ei saa muuttaa ilman sarjanhoitajan lupaa
  • jos matkustavalla joukkueella on yhdensuuntainen matka yli 200 km, ei turnausta saa järjestää sunnuntaina muutoin kuin ko. joukkueen suostumuksella

2. Varaa sali

  • varaa valmisteluihin ennen joukkueiden tuloa n. puoli tuntia, joukkueille lämmittelyaikaa n. tunti, peleihin 1 h 15 min/peli
  • turnaukset Imatran urheilutalolla tai Vuoksenniskan koululla
    • Uimahallin ja urheilutalon kassa 020 617 7294 ja palloiluhallien varauskalenteri 
    • Vuoksenniskan koulukeskuksen sihteeri Ulla Inkinen 020 617 5701 ulla.inkinen@imatra.fi

3. Tee turnauskutsu Torneopal tulospalvelussa

  • vaatii käyttöoikeudet jotka saat joukkueen päävalmentajalta
  • kutsu tulee tehdä aikaisintaan neljä viikkoa ja viimeistään kaksi viikkoa ennen turnausta
    • jos järjestäjävuoro selviää vasta 1-2 viikkoa ennen turnausta, tulee kutsu tehdä viimeistään 7 päivää ennen turnausta
  • aika, paikka, saliin pääsy, turnauspalaveri, pelien alkaminen
  • joukkueet ja otteluohjelma (ajat ja paikat voi laittaa tulospalveluun kirjautumalla omilla tunnuksilla)
  • mahdolliset joukkueille tiedotettavat asiat, kuten tieto kanttiinista, mahdollisista ruokailupaikoista, erityisohjeet, jne.
  • kutsu lähtee automaattisesti kaikille lohkon joukkueille
  • muissa tilanteissa joukkueiden yhteyshenkilöiden sähköpostiosoitteet löytyvät tarvittaessa tulospalvelusta avaamalla ensin sarjataulukosta lohkon otteluohjelma, ja sieltä joko Yhteystiedot-painikkeesta kaikkien joukkueiden yhteystiedoista (jos sarjanhoitaja on sallinut painikkeen palveluun) tai avaamalla kunkin joukkueen tiedot joukkueen nimestä ja sieltä kohdasta Pelaajat
  • järjestelmä laskee matkatasaukset automaattisesti, jos ko. sarjassa/lohkossa tasaukset ovat käytössä. Tasauksia ei makseta turnauksessa, vaan ne tallentuvat järjestelmään ja liitto laskuttaa/tulouttaa ne kauden päätteeksi

4. Hanki tuomarit

  • turnauskutsun luonnin yhteydessä voi valita, että kutsu menee myös alueen tuomarinimeäjälle
  • katso säännöistä tarvittavat tuomaritasot

5. Hanki kirjurit, ja varmista, että he osaavat käyttää mobiilipöytäkirjaa (ohje mobiilipöytäkirjaan)

6. Selvitä mahdollisuudet järjestää kanttiini. Jos turnaus järjestetään Imatran urheilutalolla, kanttiinia ei saa järjestää.

7. Tulosta otteluohjelmia, turnauksen yhteenvetolomake, ja riittävästi pöytäkirjoja (siltä varalta, että tekniikka pettää)


Turnauspäivä

1. Salin rakentaminen

  • pyri siihen, että kaikki on valmista ennen joukkueiden saapumista paikalle
  • oveen ilmoitus tapahtumasta
  • verkot, antennit, puuttuvat rajat
  • tuomarituolit
  • kirjureille: sopiva laite sähköisen pöytäkirjan pitämiseen, varalta tyhjiä paperisia pöytäkirjoja, pöytä ja tuolit, pistetaulut, otteluohjelmat, kyniä
  • otteluohjelmat näkyville
  • mahdollinen kanttiini ja sen paikka pelipaikalla
  • lämmittelypallot (6 kpl/lämmittelevä joukkue), jos muuta ei ole joukkueiden kanssa sovittu

2. Kun joukkueet ovat paikalla

  • neuvo pukuhuoneet
  • turnauspalaveri n. puoli tuntia ennen turnauksen ensimmäistä peliä
    • palaverissa käydään läpi teknisen palaverin yhteenvedossa esille tulevat asiat (mm. yli-ikäis- ja pelipassiasiat, mahdolliset poissa olevat joukkueet, nimetään jury)
    • pelipassit tarkistetaan tulospalvelussa joukkueen tiedoista (avataan joukkueen nimestä) tai sähköisessä pöytäkirjassa olevan pelaajaluettelon perusteella
      • voimassa oleva pelipassi näkyy pelajaan nimen kohdalla
        • jos kyseinen kohta on tyhjä, pelaajalla ei ole voimassa olevaa pelipassia, eikä hän saa pelata
  • pelien aikana turnausvastaava vastaa asioiden sujuvuudesta (mm. turnauksen jurylla on oikeus puuttua osallistujien ja katsojien käyttäytymiseen, turnausvastaavalla on oikeus poistaa häiriöitä aiheuttava henkilö salista)
    • turnausvastaavan tulee olla paikalla koko turnauksen ajan